DRIEPUNTER SCOREN MET EEN LIFESTYLE BASKET CONCEPTSTORE

BOUNCEWEAR: “ONTWERP EEN LIFESTYLE BASKET CONCEPTSTORE IN EEN RUIMTE VAN 400M2.”

Categorie
RETAIL
Over dit project

De bestaande autoshowroom was niet meer dan een ‘boxwaarin we een concept moesten ontwerpen. Omdat er ook een stockruimte nodig was voor de onlineverkoop, hebben we in de bestaande box opnieuw een box geplaatst. Die werd gebouwd met wanden van 4 m hoog die niet tot het plafond reikten. Zo bleef het ‘box-in-box-principe voelbaar voor de klanten.

De conceptstore ademt basket uit met een belijning in zwart en houten graphics op de gepolierde betonvloer, die verwijzen naar een basketbalveld. Blikvanger is de ‘basketcagedie werd opgehangen aan het plafond. Beide elementen delen de winkel in zones in, waar telkens ruimte is voor de verschillende merken.

De belijning op de vloer is doorgetrokken op de wanden waardoor de 2D-graphics naar een 3D-dimensie worden vertaald. De leggers op de wanden dienen om kleding op te leggen of aan op te hangen. Voor de key-players zijn er plafondhoge posters voorzien die bij het binnenkomen meteen de aandacht trekken. Door hun schuine positie in het grondplan zijn ze duidelijk leesbaar. De collectie van de key-players is uitgestald achter de ‘poster-walls.

 

Het belangrijkste onderdeel van de winkel, de schoenenwand, installeerden we aan de achterzijde zodat de klanten de hele beleving van de winkel ervaren.