“THE TUBE” ALS VERBINDING

GUY VRANKEN: “ONTWERP EEN WINKEL DIE AANSLUIT BIJ DE LEEFWERELD VAN 12- TOT 16-JARIGEN. MET EEN NAAM ALS FLASH MAG HET ABSOLUUT ‘FLASHY’ ZIJN.”

Categorie
RETAIL
Over dit project

De Flash was oorspronkelijke Flash een winkel met twee ruimtes, klanten bezochten vooral het winkelgedeelte aan de straatkant en liepen niet verder tot in de achterste ruimte. Zo rendeerde de dure verkoopoppervlakte maar voor de helft. In het ontwerp zochten we naar een oplossing om de twee ruimtes met elkaar te verbinden. Hiervoor schoven we een grote ‘TUBEin de winkel. Dit element koppelt de ruimtes aan elkaar en definieert de restruimte. Door het te bekleden met een opvallend grafisch ontwerp krijgt het extra aandacht en versterkt de verbindende functie nog.

Voor de schoenen hebben we een lichtgevende wand voorzien waar de sneakers op staafjes in plexi staan. Niet alleen de collectie verandert dus regelmatig, ook het licht. De vlotte, jeugdige uitstraling laat toe om ook schoendozen opvallend te stapelen waardoor er meer sneakers kunnen uitgestald worden en Flash op bergruimte bespaart. Een omzetstijging van 25% na de verbouwing is voor ons de beste maatstaf om dit project als een succes te beschouwen.