Terug naar overzicht
Bouncewear
De bestaande autoshowroom is niet meer dan een ‘box’ waarin we een concept dienden te ontwerpen. Aangezien er ook ruimte moest voorzien worden voor een stockruimte voor de online-verkoop hebben we in de bestaande ‘box’ opnieuw een ‘box’ geplaatst. Die ‘box’ werd gecreëerd met wanden van 4 m hoog die niet tot het plafond reikten. Zo bleef het ‘box’ in ‘box’ principe voelbaar voor de klanten. De concept store ademt basket uit met een belijning in zwart en houten graphics, refererend naar de belijning op de velden, die op de gepolierde betonvloer werden aangebracht. Blikvanger is de ‘basketcage’ die werd opgehangen aan het plafond. Beide elementen delen de winkel in zones in waarbinnen verschillende merken zijn ondergebracht.
De belijning op de vloer is verder getrokken op de wanden waardoor de 2D graphics naar een 3D dimensie worden vertaald. Deze leggers op de wanden worden gebruikt om de kleren aan te hangen of op te leggen. Voor de key-players zijn er plafondhoge posters voorzien die bij het binnenkomen meteen de aandacht trekken. Door hun schuine positie in het grondplan zijn ze duidelijk leesbaar. De collectie van deze key-players bevinden zich achter deze ‘poster-walls’.
Het belangrijkste onderdeel van de winkel, de schoenenwand, werd voorzien aan de achterzijde om de klanten de hele beleving van de winkel te laten ervaren.
De belijning op de vloer is verder getrokken op de wanden waardoor de 2D graphics naar een 3D dimensie worden vertaald. Deze leggers op de wanden worden gebruikt om de kleren aan te hangen of op te leggen. Voor de key-players zijn er plafondhoge posters voorzien die bij het binnenkomen meteen de aandacht trekken. Door hun schuine positie in het grondplan zijn ze duidelijk leesbaar. De collectie van deze key-players bevinden zich achter deze ‘poster-walls’.
Het belangrijkste onderdeel van de winkel, de schoenenwand, werd voorzien aan de achterzijde om de klanten de hele beleving van de winkel te laten ervaren.
Interior, Retail
Wilrijk
Bouncewear
"Ontwerp een lifestyle basket concept store in een ruimte van 400m2"