Terug naar overzicht
Porsche centre Limburg
Het ontwerp accentueert de gepolierde rauwheid van het automerk en combuineert dit idee met een minimalistisch design voor de verkoopsburelen. In tegenstelling tot het verleden, heeft Porsche heel wat modellen die geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Hierdoor kan de naverkoop tegenwoordig als evenwaardig beschouwd worden als de verkoop. De werkplaats vormt het betonnen hart van de concessie die omarmd wordt door de kantoren en de toonzaal die in staal zijn opgetrokken. Lees meer
Het perceel heeft naast de top zichtlocatie ook het nadeel dat het beperkt is in oppervlakte. Om deze reden was het van het begin duidelijk dat functionaliteit en optimaal ruimtegebruik prioritair waren. De toonzaal is georiënteerd langs de belangrijke verkeersas, E313. Door de ingangen tot de toonzaal tegenover elkaar te plaatsen en te verbinding met een lichtstraat is de beriekbaarheid en de zichtbaarhied optimaal. Omdat de bebouwde oppervlakte maximaal benut is, hebben we geopteerd om het dak van de werkplaats in te richten als parking.
In de autosector is het eerste waar architecten mee geconfronteerd worden de rigoureuze huisstijl van het automerk. Die bepaalt namelijk het basisconcept van alle concessies wereldwijd. Zo zijn Porscheconcessies onder meer te herkennen aan de typisch zilvergrijze, gebogen gevelpanelen. Wij als architect zorgden voor de vertaalslag naar de Belgische regelementering en de interne werkwijze van de concessie.
Voor de klimatisatie werd er geopteerd voor een hybride-systeem, meer bepaald vloerverwarming in combinatie met koelplafonds, hetgeen een optimaal gebruikscomfort garandeert. Het geheel is gekoppeld op een warmtepomp en wordt tijdens de koudste periodes van het jaar bijgestaan door een condeserende gasketel.
Porsche centre Limburg
Het ontwerp accentueert de gepolierde rauwheid van het automerk en combuineert dit idee met een minimalistisch design voor de verkoopsburelen. In tegenstelling tot het verleden, heeft Porsche heel wat modellen die geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Hierdoor kan de naverkoop tegenwoordig als evenwaardig beschouwd worden als de verkoop. De werkplaats vormt het betonnen hart van de concessie die omarmd wordt door de kantoren en de toonzaal die in staal zijn opgetrokken.Het perceel heeft naast de top zichtlocatie ook het nadeel dat het beperkt is in oppervlakte. Om deze reden was het van het begin duidelijk dat functionaliteit en optimaal ruimtegebruik prioritair waren. De toonzaal is georiënteerd langs de belangrijke verkeersas, E313. Door de ingangen tot de toonzaal tegenover elkaar te plaatsen en te verbinding met een lichtstraat is de beriekbaarheid en de zichtbaarhied optimaal. Omdat de bebouwde oppervlakte maximaal benut is, hebben we geopteerd om het dak van de werkplaats in te richten als parking.
In de autosector is het eerste waar architecten mee geconfronteerd worden de rigoureuze huisstijl van het automerk. Die bepaalt namelijk het basisconcept van alle concessies wereldwijd. Zo zijn Porscheconcessies onder meer te herkennen aan de typisch zilvergrijze, gebogen gevelpanelen. Wij als architect zorgden voor de vertaalslag naar de Belgische regelementering en de interne werkwijze van de concessie.
Voor de klimatisatie werd er geopteerd voor een hybride-systeem, meer bepaald vloerverwarming in combinatie met koelplafonds, hetgeen een optimaal gebruikscomfort garandeert. Het geheel is gekoppeld op een warmtepomp en wordt tijdens de koudste periodes van het jaar bijgestaan door een condeserende gasketel.
Automotive
Limburg
Thierry Brialmont
“Het eerste officiële porsche centre in limburg moet een visitekaartje zijn langs de E313”