Terug naar overzicht
VW, Skoda & Seat
De herlocatie van VW en Skoda voor de regio Lommel – Overpelt drong zich op. In opdracht van Groep Delorge werd er een combinatie van een VW-, een Skoda- en een Seat-dealership met een gemeenschappelijk werkhuis te Lommel gebouwd.
Het beperkte terrein dat van de stad Lommel kon gekocht worden, heeft een gebogen voorbouwlijn welk de weg volgt. Dit maakt het niet evident de juiste organisatorische puzzel te maken.
De voorbouwlijn heeft ertoe geleid dat de 3 merken in aparte volumes werden voorzien. Lees meer
Het beperkte terrein dat van de stad Lommel kon gekocht worden, heeft een gebogen voorbouwlijn welk de weg volgt. Dit maakt het niet evident de juiste organisatorische puzzel te maken.
De voorbouwlijn heeft ertoe geleid dat de 3 merken in aparte volumes werden voorzien.
Deze volumes verschuiven ten opzichte van mekaar elkaar, waardoor ze ieder een perfecte zichtbaarheid krijgen vanop de weg.
Tevens werd er, gezien de premium locatie bij het oprijden van het industrieterrein, opgelegd dat er 15m hoog gebouwd moest worden. Aan deze eis kon enkel voldaan worden door 2 verdiepingen kantoren bovenop te voorzien.
Elke merk heeft zijn eigen brand ID, die gevolgd moest worden, maar toch werd een homogeen gebouw gecreëerd waarbij elk merk zijn eigen gevelsignage meekreeg.
De dealerships en het werkhuis werden gemaakt als een donker plint. Het bovenliggend kantoorvolume werd erop gezet als een licht volume met een beperkte gevelbreedte om het plintvolume niet te overstijgen.
Het beperkte terrein dat van de stad Lommel kon gekocht worden, heeft een gebogen voorbouwlijn welk de weg volgt. Dit maakt het niet evident de juiste organisatorische puzzel te maken.
De voorbouwlijn heeft ertoe geleid dat de 3 merken in aparte volumes werden voorzien. Lees meer
VW, Skoda & Seat
De herlocatie van VW en Skoda voor de regio Lommel – Overpelt drong zich op. In opdracht van Groep Delorge werd er een combinatie van een VW-, een Skoda- en een Seat-dealership met een gemeenschappelijk werkhuis te Lommel gebouwd.Het beperkte terrein dat van de stad Lommel kon gekocht worden, heeft een gebogen voorbouwlijn welk de weg volgt. Dit maakt het niet evident de juiste organisatorische puzzel te maken.
De voorbouwlijn heeft ertoe geleid dat de 3 merken in aparte volumes werden voorzien.
Deze volumes verschuiven ten opzichte van mekaar elkaar, waardoor ze ieder een perfecte zichtbaarheid krijgen vanop de weg.
Tevens werd er, gezien de premium locatie bij het oprijden van het industrieterrein, opgelegd dat er 15m hoog gebouwd moest worden. Aan deze eis kon enkel voldaan worden door 2 verdiepingen kantoren bovenop te voorzien.
Elke merk heeft zijn eigen brand ID, die gevolgd moest worden, maar toch werd een homogeen gebouw gecreëerd waarbij elk merk zijn eigen gevelsignage meekreeg.
De dealerships en het werkhuis werden gemaakt als een donker plint. Het bovenliggend kantoorvolume werd erop gezet als een licht volume met een beperkte gevelbreedte om het plintvolume niet te overstijgen.
Automotive
Lommel
Groep Delorge